lördag 5 november 2016

Brunnslock till BP dock inte brandpost



K står för kärlek

K-brunnar är därför bra att trampa på om man vill bli kär.
Att gå på en A-brunn betyder avbruten kärlek, alltså typ att den man är ihop med kommer att göra slut.
V betyder vänskap.
Om man går på V-brunnar får man alltså fler kompisar.
Är det verkligen så?
Nej såklart inte och här har du förklaringen till vad de egentligen betyder.
Tråkiga är de riktiga betydelserna
A betyder faktiskt avlopp.
K står för kulvert.
Ordet kulvert betyder underjordisk gång.
K-brunnar är också avloppsbrunnar,
men under dem finns stora gångar som man kan gå ner i men såklart inte för vem som helst.
Blotta tanken på att gå ner i en sådan får mig att rysa.
V betyder helt enkelt vatten, och i de brunnarna finns det dricksvatten.
V för mig står för TV serien V där jorden invaderades av utomjordingar som kunde kopiera sig till människor men som i "verkligheten" var ödlor.
Här kan du läsa och se var de tillverkas.

1 kommentar:

BP sa...

WOW! Det visste jag inte! Tyckte faktiskt bäst om din egen tolkning och den ska jag också komma ihåg framöver! Så himla roligt skrivit:-)

Trots att jag älskar brunnslock, vilket du uppenbarligen visste, har jag aldrig tänkt på A, V och K. Kan inte ens minnas att jag sett bokstäverna. Du ser, nu har du satt mig i arbete. Nu måste jag ju leta upp sådana brunnslock. BP har jag sett många gånger, vilket ju är kul med tanke på att BP är mina initialer.

Du ska ha ett stort, stort tack för denna enastående skyltning som är helt i min smak som du förstår. 1 000 tack för länken också. Så himla kul att du nu är en regelbunden skyltare som alltid lägger upp skyltar som är annorlunda:-)