söndag 20 november 2016

Helgbilden/Skyltsönddag #80/ Den 20 november

I helgen åkte jag hem till stan igen, och visst var det skönt att vara i lugnet på landet, men jag märkte snabbt att jag saknade stan. När jag kommer hem är det en hel del som väntar på mig. 
Posten skall gås igenom, räkningar betalas, lägenheten städas och blommorna ses över. Ja en hel del annat också. 
Trots detta åkte jag ut  på kort tur i skogarna runt Markaryd närmare bestämt Vivljunga Skeensgården för att lyssna på Cadillac Band Hot Tour.
Ove Pilebo sång
Streaplers sångare från förr Ove Pilebo var en av gästartisterna tillsammans med den som jag inte gillar alls, och det är Terry Wayne.  
Jag saknade tyvärr Rebecka Karlsson som är i Stockholm inför finalen i Idol, men hon skickade en hälsning till publiken.
Gästartisterna varierar och
de hade ersatt Rebecka  med Alicia Helgesson. Hon sjöng proffsigt och formidabelt så de finner verkligen bra kvinnliga sångerskor. Kul att höra unga förmågor tolka gamla godingar. 
Framförallt var hon suverän på att tolka Elvis.
 Alicia on scen
 Alicia och Bengt Augustsson gitarr
Alicia off scen


Som vanligt var Janne Lucas suverän på klaviaturen. En god afton med andra ord.
Söndagen har gått åt till att börja julpynta lite i mitt miniväxthus. 
Som växthus har det gjort sitt så nu får det bli Tomtebo av det istället.
Lite pilligt det där men nu är det klart.
Tidigt säger ni...
ja det är det men å andra sidan plockas det bort direkt den första januari, och så lyser det upp lite nu när det är mörkt.
 Ute är det ingen snö, men här i Tomteboda är det gott om snö.........
....ja det gick åt nästan en hel stor påse snö.
Ja som du nu kan se BP så är det skylttorka här. 
Jag fick ta till fotot på den här 50 års presenten som hittades bland allt på vinden vid flyttningen. 
Ja så kan det bli när jag är borta och hittar på annat. Annat är jag bra på att hitta på när det gäller bus och det kan ni se på skylten. Många är skyltarna med skämt om jägare och biltokig man.
Tack för du tittade in. 
En välsignad och fin vecka till er alla.

9 kommentarer:

Ulrika Landin sa...

Vilken trevlig helg du har haft, och vilken suprerfin ljuslykta!!

BP sa...

Hahaha! Vilket roligt inlägg och vilka helt fantastiska foton från gigget! Du borde bli pressfotograf med tonvikt på konserter tycker jag! Jag menar allvar!!!

Det du känner när du kommer "ut på landet" är nå't som kallas för lappsjuka. Jag lider också av denna "sjukdom" när jag befinner mig längre bort än två mil från huvudstaden i mera än en dag.

Julpynt är som du vet ingenting för oss, men jag kan ändå tycka att ditt förre detta växthus lämpar sig alldeles utmärkt för tomtarna och kossorna.

Ja, å tänk att ett gammalt collage som du uppenbarlien har sparat på (du är som min man, han sparar också allt, medan jag är raka motsatsen...) kan komma till pass till dagens Skyltsöndag. Å att du var/är en oslagbar brutta har jag förstått;-)

Tusen tack för ett roligt inlägg och en toppen skylt! Stort tack för länken också:-)

Helen sa...

Spelningen ser ut att ha varit riktigt bra, jag tror min man skulle ha uppskattat den.
Ditt växthus är jättefint!! Det gillar jag skarpt!

BP sa...

Svar: Sorry att jag "misstänkte dig" för att tillhöra familjen ekorre! Borde ha vetat bättre. Så tack så mycket för den föklarande kommentaren. Med andra ord så är våra gubbar av den släkten;-) Min man argumenterar som din mamma gjorde, fast han refererar inte till krig så... Oavsett så blir ju konsekvensen densamma;-)

Åke sa...

Sådant fint julpyssel :) Vilken tur du for ut :) Den sortens musik är ju skön :)

Barbro sa...

Rebecka i Idol är ju en av mina favoriter där.
Så häftigt att få veta att hon även har ett annat liv.
Ditt lilla växthus tycker jag du har pyntar så trevligt
att jag förstår om du vill mysa med det redan nu.

Anni sa...

Jag fick ju den stora äran att lyssna till och se på Rebecka istället! Hon är så bra! Men det verkar som om din musikafton blev alldeles utmärkt den också, härlig blandning av kända och okända namn. Och så snygga foton du tog!

Sedan är ju kollaget underbart - ett kul minne :-)

Eva Trillian sa...

Musik och sång är trevligt :) det blir man glad av när det behövs!
Fin i Tomteboda - nu börjar det bli dags att komma i stämning!

Anonym sa...

Hej. Trevliga foton och text som vanligt från Dig ! CJ

Copyrightskyddade bilder