söndag 4 december 2016

Skyltsöndag

Tyvärr är det skralt med skyltar den här veckan också. BP får nöja sig med att jag la in Ljungby vattentorns orange topp. 
Toppen tycker jag med det syfte det har.
Den här skylten talar om hälsa. 
Den är det lite si och så med tycker ju jag hälsan alltså.
Om man går den stigen får man hälsan åter?
Det  tror jag inte alls, men visst motion medverkar till att man håller sig frisk och sund men mycket annat medverkar också.
Mina värden är ok men ändå under vinterhalvåret när fukten knackar på dörren är inte luftrören något vidare. Inte ens pensionärsgymnastik en gång i veckan yoga två gångers  veckan och långpromenader verkar hjälpa.
 Pust, stön, stånk och svett, men jag orkar inte mer. 
Jag får acceptera att jag är som de gamla säger här nere...skröplier det är jag det iaf känner jag mig - skröplig-, och inte hjälper det att jag går hälsans stig nästan varje dag. En promenad på 6-8 km
Hälsa(r) däremot på det fåtal jag möter det gör jag.....ju men de är inte många. Kan kanske förklaras med att jag ibland avviker från denna stig, och går mina egna vägar för jag har så svårt att hålla mig inom "ramarna".  Konsekvenserna får jag ta själv och det brukar gå ganska bra.
En trevlig vecka önskar jag BP och alla er andra.

3 kommentarer:

BP sa...

Hälsans Stig är faktiskt en bra "uppfinning" om än en aning "pekfingeraktig" om jag får säga så. Stigarna finns ju lite varstans, men precis som du avviker jag/vi ofta och hittar våra egna guldkorn. Vi gillar att gå "upp och ner" faktiskt, och Hälsans stigar är ofta rätt så platta. Ja, du vet det där med utmaningar;-)

Vad gällar hälsan i "vår" ålder så får man ju fler och fler skavanker ju äldre man blir. Luftrörsproblem har jag som tur inte, men jag påverkas otroligt mycket av kylan och mörkret. Fryser jämt trots att det är 22 grader inne. Psykologiskt, jag vet! Å de korta dagarna gör ju inte bara att tiden ruser iväg under den här årstiden utan att man känner sig trött jämt. Å japp, jag äter D-vitaminer.

Men om fyra månader eller så vänder det;-)

Stort tack för ett fint personligt inlägg och skylten. 1 000 tack för länken också:-)

KajsaLisa sa...

Du fick in en skylt med en bra uppmaning i alla fall :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, har jeg kommet rett?
Hyggelig om du vil være med på BSW, jeg tok et skjermbilde av menyen på bloggen min der datoene vises, men jeg får ikke lagt det inn i kommentarfeltet her.
Søndagene er siste søndag i januar, april, juli og oktober, dvs 29.01, 30.04, 30.07 og 29.10, jeg minner dere på turen en uke før på bloggen min!
Håper det passer!
Ha en fin dag ;:OD)