söndag 8 januari 2017

Skyltsöndag # 87

Jag ligger i så kallad bloggtorka just nu pga familjeskäl.
Jag kan dock inte släppa Skyltsöndag.

Den här skylten känner var och en igen som har körkort tror jag, även om den är mycket tilltufsad och rostig. 
Jag tror mig veta att någon trafik är det inte här överhuvudtaget.
Jag kan heller inte se någon väg här längre för där vägen en gång måste ha gått står en stor gran. 
Jag kan dock inte förstå om vägen har gått där granen står för då har den granen växt fort? Tål att fundera på. 
Här har en gång legat en bensinmack och bageri i en och samma lokal.  En något underlig kombination tycker jag, men så är det på landet.
Ja inte fick jag någon som helst lust att klättra upp här. Inte ens med säkerhetsåtgärder. Även om jag trots att jag är 65+ och vig gillar att klättra. (där kom mitt barnasinne fram och jag är avslöjad)
Nåväl det fordras väl speciella skor till att gå upp i stolparna, och jag som numera är höjdrädd skulle ändå inte ta mig upp där. 
På tal om höjdrädd så har jag trots detta varit uppe med brandkåren i deras korg. Kände mig trygg med en stilig brandsoldat vid min sida  så jag kunde ju inte visa mig svag hehe.

6 kommentarer:

BP sa...

Sååååååå kul att du är med igen och skyltar. Har saknat dig. Ännu roligare är att du väljer Skyltsöndag för din "comback". Älskar båda bidragen. Den första öppnar ju upp för alla möjliga tankar, speciellt då någon verkar ha målat någon slags vägbom på skylten också.

Att klättra upp i den elstolpen hade jag inte ens vågat göra när jag var ung. Å i många länder använder elteknikerna faktiskt fortfarande sådana klammerskor för att reparera ledningarna. Usch!

Att åka upp med en stilig brandman i en korg - inga problem alls. Hoppas du tog en selfie med honom - eller en groupie;-)

1 000 tack för två toppen skyltar och stort tack för länken:-)

PS. Hoppas blogglusten är tillbaka nu, och att dina familjeskäl inte är alltför tråkiga. DS.

Gerd ♥ sa...

Jag har aldrig klättrat i någon stolpe men min far gjorde det. Han var mångsysslare och var ibland uppe i någon telefonstolpe för att laga nåt. Och han hade nog ingen säkerhetsåtgärd, för det sägs att han ramlade ned en gång, men det gick bra ändå.
Ja skyltar kan vara bra tokiga.
Skyltsöndagskram ♥

Gemsofmylife sa...

Underbara skyltar och om det funnits en väg där var det då väldigt länge sen eller så har dom hittat den och satt upp den just där för att få folk att stanna upp ;)

Jag har ju hålla på med klättring, nä inte i stolpar utan i berg och verkligen älskat det men att klättra på stolpar skulle jag nog inte göra haha kom på att jag provat med sådana klätterskor eller" horntaggar "man sätter på fötterna ( flåt vet inte vad dom heter haha)för att klättra i stolparna du vet sådana dom gamla televerkarna hade (finns sådana nu ?)
Underbara bilder från en som verkligen visar att hon har barnasinnet kvar
Stor KRAM och tack
Sanna

Artlover sa...

Kul med gamla skyltar som har tappat sin uppmaning med tiden, eller försöker uppmana in i döden till den vederbörande.

Susanne sa...

Så härligt att se dina skyltbilder och att läsa dina ord. Blir alltid lika glad :) Och vem skulle inte vilja åka till himlen med en snygg branman ;) ;). Tänk så många gånger man skämtat på jobbet (vården) genom åren om att rosta bröd lite väl mycket så att man får besök av snygga brandmän.... vet ju förstås att chefen inte skulle uppskatta deras besök eftersom det ju inte är gratis!! Ha det fortsatt gott!

Mias Mix sa...

God fortsättning på det nya året! Nej skulle inte vilja klättra upp där :) Samma här, bloggar väldigt lite just nu pga att sonen ligger på sjukhus och den mesta tiden går åt att besöka honom. Hoppas dina problem inte är alltför allvarliga. Kram