måndag 1 maj 2017

Skyltsöndag 30 april / storslam i skyltar

Välkommen till


I helgen har jag nästan förtagit mig i skyltar. Här är en transportvagn för broar......inte så ofta man ser en sådan transport.....
...och det känns nästan som jag har förhävt mig med skyltar. 
De här första är tagna tidigare i veckan, och jag kunde inte bara köra förbi när jag såg detta så det blev en tvärnit och så i med backen och fram med mobilen.....
...och tydlig skyltning så inga problem att hitta, men ack så dålig vägen var, vilket inte var så bra för min nacke, och kanske är det en av anledningarna att helgen varit för dj.....

 Nåväl jag nonchalerade min värk, och reste iväg trots allt, och fick än fler skyltar då jag besökte Vette Småland där de säljer dessa skönheter. Det var som att dyka rakt ner i ett smyckeskrin när jag kom in. 
 Mina favoritfärger är gult när det gäller dessa dock är inte just den här modellen min favorit utan en mindre variant....
....som den här
 Bensin måste man ha och  pumpen står precis bakom och skyltar så grant i orange som är en färg som jag vet en viss BP gillar skarpt.....
 ...och själv sitter jag fint här, men att komma i och ur fick jag ha hjälp med då jag inte var kurant vid provsittningen hehehe annars hade jag fått sitta kvar.....
 ......och det ville jag inte så jag tog en tur runt om i lokalerna och fann än fler skyltar...
 ...och fler bensinpumpar och den här tar inte  kreditkort, men det gör de som säljer Corvette:-) och befinner man sig på Stingray Alley måste man väl ändå köra en sådan goding?
Tvätta sig bör man även om man kör Corvette, men lådan med tvål gapade tom. Leverantören var en gång hovleverantör men jag tror inte de lever kvar numera.
En katt bland hermelinerna tror jag 
visst att jag fann bland skyltarna. 
För inte är Willys att jämföra med en Corvette, eller?


6 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Hahaha, du är ju bara så bra med dina skyltar. :D)
Att bli sittandes kvar i den bilen vore ju så illa, man sitter ju inte i sjön så att säga, hihi...

Kram ♥

Ama de casa sa...

WOW! Läcker skyltning! Och corvette är också min favoritbil. När jag bytte jobb en gång så sa jag till Anders att Pam i Dallas minsann hade fått en corvette av Bobby när hon började nytt jobb. Och fick jag nån då? Nej. Jag väntar fortfarande :-D

Ditte sa...

Tack för en härlig och glädjande skyltning och precis som Ama och många andra så gillar jag Corvette. Jodå, Cammaro går också bra och en porsche likaså. INser att jag får nöja mei med att ha kört en Corvette i NY och hamnade fel inne på Manhattan. Med en katt i en tygpåse...Ja, du kan tänka dig. Dessutom är jag rädd för raskatter.
Tycker verkligen att du passade i den blå Corvetten. Ni ser samspelta ut-

KaJsaLisa sa...

Häftiga bilar, den rosa Caddilacken får man lust att plocka ned. Sen är det ju alltid bra att ha en bro med sig när man är ute och åker, man kan ju hitta genvägar.

BP sa...

Ditt bästa skyltinlägg EVER!!! Du förstår väl att jag dreglar över hela tangentbordet nu. Skulle dessutom kunna tänka mig värre ställen att vara "kvar i" än den bilen du satt i - trots at den var blå;-)
Den gula skönheten är en Corvette, eller hur?!!! Bensinpumpen är lika fin som Corvetten - okej då nästan då;-) Min favoårgång Corvette var den från 1965-1967 (tror jag det var...).

Å nej, om du menar DEN Willys så går den absolut inte att jämföra med en Corvette.

Tusen tack för världens bästa skyltning. Stort tack för länken också:-) Så kul att du skyltar:-)

Anki sa...

WOW! Instämmer med tidigare kommentarer - häftiga bilder och ursnygg skyltning!

Copyrightskyddade bilder